Street art inspirisan knjigama i čitanjem

Street-art-Girl-Reading-540x357
Girl Reading. Foto by Donglos Images (Gloster, Velika Britanija)

Da li biste voleli da su zidovi kuća i zgrada na ulicama vašeg grada oslikani ili ste pristalica jednobojnih fasada? Koliki bi uticaj uopšte imala slikarska dela koja poručuju da  bi čitanje trebalo da zauzima važno mesto u životu pojedinca? I kako bi se svet dalje razvijao ako bi ljudi počeli kritički da misle?

Knjige su na razne načine sastavni deo života. Street art  (ulična umetnost) na svojstven način reflektuje široku potrebu da knjige budu prisutne i na ulicama gradova kako bi podsećale prolaznike na snagu pisane reči. Na taj način možda se šalje i poruka da je pisanoj reči mesto izvan ustaljenog institucionalizovanog okvira u kome se obično nalazi. Ulični umetnici svojim likovnim delima tako utiču na prolaznike podsećajući ih na književnost kao umetnost, ali i knjigu kao predmet od posebnog značaja.

U kontekstu stvaranja umetničkih dela koja u osnovi imaju kritiku društva, i skretanje pažnje javnosti, murali na raznim krajevima sveta govore o potrebi čoveka da ostane na liniji saznanja koje u nekim momentima čak prerasta u pobunu.

Jer čitanje danas može da se posmatra i kao pobuna protiv ustaljenog, usiljenog načina konzumacije informacija putem popularnih medija.

Razni uređaji koji gospodare čovekom daleko su od onoga što čitanje književnog teksta podrazumeva. Oni jesu deo savremenog života, ali da li mogu biti inspirativni kao što to može biti knjiga?

S druge strane, da nema telefona sa kamerama, raznih modela digitalnih fotoaparata i drugih uređaja, oslikani zidovi ne bi bili zabeleženi u onoj formi u kojoj je moguće sačuvati, ali i raširiti njihovo delovanje.

Zahvaljujući portalu Ebook Friendly prenosimo vam neka street art dela koja u svom fokusu imaju knjigu i doživljaj kakav one ostavljaju kod uličnih umetnika.

Street-Art-Climb-Over-Books

Climbing Over Books. Street art by Andreyante AO, (Nižnji Novgorod, Rusija). Izvor >>

Reading-A-Journey-540x362

Reading: A Journey. Autor murala je Donald Gensler (Filadelfija, SAD). Ovaj mural je deo programa u okviru kojeg je nastalo više od 3000 slika koje predstavljaju važne aspekte afro-američke istorije u Filadelfiji. Izvor >>

Book-themed-Mural-540x405

Pilsen Books. Mural je deo street art projekta grupe Pawn Works iz Čikaga. Slika je nastala u naselju Pilsen. (Čikago, SAD). Izvor >>

Street-art-Book-Riot-540x959

Book Riot. Slika je deo serije murala oslikanih u Valensiji (Španija). Autori su učesnici projekta Escif. Izvor >>

Street-art-Heart-culture-and-pedagogy-540x369

Heart, Culture and Pedagogy. Zanimljiv mural koji se nalazi na zidu biblioteke koledža u Kvebeku (Kanada). Kreirali su ga umetnici iz M.U.R.I.R.S. a sam mural predstavlja metaforu lokalnog književnog sveta sa preko 100 zastupljenih autora. Izvor >>

Street-Art-Inside-a-Bookshelf-540x404

Inside a Bookshelf. Mural: Susanna Hesselberg (Örebro, Sweden). Izvor >>

Street-art-wall-of-books

Wall of books. Ovaj zid visok je 10 metara i napravljen je od keramičkih knjiga (Amsterdam, Holandija). Izvor >>

Street-art-School-Bookshelf-540x380

School Bookshelf. Umetnička grupa iz Rusije naslikala je ovu ogromnu policu sa knjigama u školskom dvorištu u Tjumenu (Rusija). Izvor >>

Street-art-Library-Mural-540x417

Library Mural. Na slici je unutrašnjost biblioteke Trinity College iz Dablina. Mural se prostire na 7 zidova javne biblioteke i zauzima preko 500 kvadratnih metara (Ustron, Poljska). Izvor >>

Street-art-La-Biblioteque-De-La-Cite-540x720

La Biblioteque De La Cité. Mural na fasadi gradske biblioteke u Lionu (Francuska). Izvor >>

Street-art-Read-Jay-Giroux-540x672

Read. Stiker i poster kampanja započeta 2005. Autor: Jay Giroux (Njujork, SAD). Izvor >>

* * *

Još 14 dela ulične umetnosti inspirisane čitanjem i knjigama možete pogledati na stranici >> Ebook Friendly.

Sinhro.rs

Podelite sa prijateljima:
Share

One Comment on “Street art inspirisan knjigama i čitanjem”

  1. Ove zgrade čiji su zidovi kao biblioteka.. su predivne!

Comments are closed.