Uzbudljivi prostori pesničkog mišljenja
Nova knjiga pesama Saše Jelenkovića “Pedeset” objavljena je nedavno u izdanju Arhipelaga u pesničkoj ediciji Element.
Posle pesničke trilogije u čijem je središtu moderna reaktuelizacija mitske i pesničke figure Elpenora, kao i provokativne poeme “Gola molitva”, Saša Jelenković se u knjizi “Pedeset” okrenuo izazovima sažetog, jezgrovitog, do poslednjih mogućnosti konciznog pesničkog govora.
U pesmama “Pedeset” individualno iskustvo svakodnevice pretače se u stihove nesvakidašnje preciznosti i lapidarne strukture.
Nekada svedene na samo nekoliko reči ili na samo nekoliko stihova, pesme Saše Jelenkovića otkrivaju u svakodnevici uzbudljive prostore pesničkog mišljenja i mogućnost oblikovanja novih mitova, onih koji polaze od iskustva današnjeg dana a ispunjavaju se vrlo dalekosežnim kulturnim pamćenjem i pesničkim nasleđem. Ti mitovi, međutim, jesu najpre lične fascinacije jedne snažne pesničke imaginacije koja, polazeći od konkretnog, iskustvenog i pojedinačnog, uobličava lucidnu i melanholičnu sliku modernih vremena koja se tiče svih nas, ali i čitavu mrežu pesničkih maksima kojima su naseljene ove pesme i koje vredi zapamtiti.
Sažete i promišljene, nove pesme Saše Jelenkovića u knjizi “Pedeset” predstavljaju rekapitulaciju njegovog pesničkog iskustva i vrlo smeo prodor u nove teme i izazove jedne pesničke avanture, saopštio je izdavač ove pesničke knige.
Saša Jelenković (1964) objavio je, između ostalih, knjige pesama: “Ono što ostaje”, “Heruvimske tajne”, “Kraljevska objašnjenja”, “Knjiga o srcu”, “Elpenorova pisma”, “Elpenorovo buđenje”, “Elpenori” i “Gola molitva”. Dobitnik je nekoliko važnih književnih nagrada: „Matićev šal“, „Milan Rakić“, „Vasko Popa“, „Borislav Pekić“ i „Disova nagrada“.