Kampanja Čitaj na eks u Makedoniji

 

Početkom decembra, u nekoliko autobusa Javnog gradskog preduzeća u Skoplju, građani su dobili mogućnost da čitaju tokom vožnje, čak i ako sa sobom nisu poneli knjigu.

Naime, nedavno otvorena knjižara u centru grada, Polica, na sedištima autobusa postavila je odlomke iz četiri različita žanra knjiga, sa ciljem da u njima imaju priliku uživati ljudi različitih čitalačkih sklonosti. Odlomci su iz zbirke pripovedaka Preobražaj Franca Kafke, autobiografija Ja, tajkun Miroslava Miškovića, knjiga za decu Kako snimiti film režisera Radivoja Andrića i Dodir iz daljine – Ian Curtis i Joy Division Debore Kertis.

Cilj ove kampanje je da ohrabri ljude da čitaju više, a naročito na mestima gde imaju vremena. Tokom vožnje do posla, škole ili radnje, ljudi imaju 10, 20, 30 minuta koje mogu provesti u kvalitetnom čitanju umesto gledajući u telefon.

“Naša izdavačka kuća ima naslove za svakog čitaoca koji se od kraja novembra mogu naći u našoj novootvorenoj knjižari u centru grada”, rekao je Jove Todorovski, direktor Police.

Sa kampanjom pod nazivom „Čitaj na eks“ Polica želi da pokaže da se može čitati i da je stvarno moguće raditi to svuda – na eks, s nogu, u autobusu… Jer čitanje je jedna od najplemenitijih aktivnosti čoveka koju treba da podstičemo i kod sebe i kod drugih oko sebe, dajući im vlastiti primer.

U vreme kada knjižare u Makedoniji zamiru i negovanje kulture čitanja opada, kreativna kampanja Police, koja će trajati do Božića, podseća nas da čitanjem možemo ispuniti bilo koji deo slobodnog vremena.

Share