Skulpture napravljene od knjiga kao podsticaj radu biblioteka (Japan)

0109_poster_B1_右下統一

Iako često toga nismo svesni, ono što pročitamo u detinjstvu, ostaje u nama i kada odrastemo. Dečja književnost učestvuje u izgradnji bića svakog pojedinca, a estetički i etički pogledi u kasnijem životnom dobu, uslovljeni su onim što smo kao mali čitali.

Mesto koje knjige zauzimaju u životima najmlađih određeno je uticajima sredine: na prvom mestu roditeljima, a onda školom i bibliotekama, pa i medijima koji nas okružuju.

0109_poster_B1_右下統一

Škole i biblioteke, učionice u kojima deca borave po nekoliko sati dnevno, trebalo bi da budu prostor koji će ih inspirisati da čitaju i šire okvire svojih saznanja.

U Japanu je nedavno pokrenuta kampanja povratka bibliotekama, kojoj je cilj podsticanje uloge bibliotekara u razvoju najmlađih. Skulpture dece oblikovane od knjiga postavljene su u učionicama i bibliotekama, a na fotografijama, od kojih su napravljeni posteri,  prate ih inspirativne poruke o značaju knjige.

Ovakve skulpture doslovno prezentuju ideju da nas u detinjstvu oblikuje ono što čitamo.

0109_poster_B1_右下統一

Ceo projekat je pokrenuo gradski odbor za obrazovanje Jokohama, a kampanju o važnosti bibliotekara u širenju znanja i razvoju najmlađih, realizovao je kreativni tim Dentsu Tokio, koji predvodi umetnik Miharu Mitsunaga.

Japan-knjige-3

 

Share