Književna radionica Rašić na 60. Međunarodnom sajmu knjiga u Beogradu

 

logo-krrKnjiževna radionica Rašić profilisana je prevashodno kao izdavač savremene srpske i regionalne proze, a ovo je treći put kako učestvuje na Međunarodnom sajmu knjiga u Beogradu. Verujući da se dobri pisci bruse vremenom i da je za razvoj svake kulture neophodno posvetiti pažnju generacijama koje dolaze, Književna radionica Rašić okuplja mlađe pisce za koje veruje da predstavljaju najvitalnije nosioce savremene domaće i regionalne književnosti.

Među autorima Književne radionice Rašić nalaze se, između ostalih, Srđan Srdić, Marko Pogačar, Neven Ušumović, Slobodan Bubnjević, Dušan Vejnović, Vukašin Štreker, Saša Dimoski i Vladimir Bulatović. Počasno mesto zauzima, ipak, Filip David, aktuelni dobitnik NIN-ove nagrade i regionalne nagrade Meša Selimović, kao predstavnik starije generacije pisaca.

Nova edicija Književne radionice Rašić – „Tekstopolis“ zaokružuje izdavačku viziju da, pored domaćih i regionalnih pisaca, domaćoj književnoj javnosti predstavi i najznačajnije svetske savremene autore – Dejvida Bruksa, Morisa Džija, Rodža Glasa i Berija Kalahana.

Sva izdanja KrR dostupna su u papirnom i elektronskom obliku. Književna radionica Rašić je trenutno jedini domaći izdavač koji u svojoj ponudi pored klasičnih, štampanih knjiga, ima i elektronske formate i aplikacije, tako su knjige dostupne širom sveta u nekoliko elektronskih formata (epub, mobi, apk). Nepostojanje granica kada su u pitanju digitalni sadržaji preduslov je da se knjige, kako savremenih srpskih i regionalnih pisaca, tako i onih prevedenih, na najjednostavniji način predstave svuda u svetu gde postoji interesovanje i potreba za knjigama na srpskom jeziku.

Ekskluzivno u elektronskom obliku sada su dostupni kompletni opusi Borivoja Adaševića, Srđana Srdića i Srđana V. Tešina.

Među „elektronskim“ autorima nalaze se i Mirjana Đurđević, Edi Matić, Bekim Sejranović, Vule Žurić, Mića Vujičić, Uglješa Šajtinac, Berislav Blagojević, Dragan Radulović, Damir Karakaš, Nada Gašić, Jovan Nikolaidis, Petar Matović i Ivana Rogar.

Štampana izdanja

KKR-Priče-F.DavidKnjiževna radionica Rašić je između dve sajamske sezone štampala četiri pripovedačke knjige, jednu zbirku eseja, kao i jednu pesničku knjigu.

Svojim čitaocima ova izdavačka kuća će ekskluzivno predstaviti knjigu sabranih priča aktuelnog dobitnika NIN-ove nagrade Filipa Davida. Knjiga nosi naslov „Priče“, i u njoj su po prvi put objedinjene sve Davidove priče iz tri klasične knjige pripovedne proze: „Bunar u tamnoj šumi“ (1964), „Zapisi iz stvarnog i nestvarnog“ (1969) i „Princ vatre“ (1988). Sačuvani su integralni tekst, kao i izvorni hronološki raspored priča, što će čitaocima omogućiti autentično uživanje u majstorskoj prozi koja nije objavljivana u Srbiji duže od 25 godina.

Sukobljavajući neprekidno racionalno i iracionalno u svom delovanju i pisanju, Filip David sopstvenim primerom brani tezu o autonomiji umetnosti, ali i odgovornosti koja ide uz nju. Njegovo delo služi kao vrsta uvida u onostranost, ali je ono istovremeno ukotvljeno u stvarnosti, ne samo činjenicom autorovog javnog delovanja, već i stoga što je pitanje onoga što nas okružuje i što nam okupira um i maštu nerazdvojivo od nas samih. Drugim rečima, stvarnost je ono u šta verujemo.

KRR-Atlas-unutrašnjih-suprotnosti-BruksNovu ediciju, Tekstopolis, posvećenu prevedenoj prozi, otvorila je knjiga „Atlas unutrašnjih suprotnosti“ Dejvida Bruksa, jednog od vodećih savremenih australijskih autora. U knjizi se nalaze priče iz tri dosad objavljene Bruksove zbirke kratke proze, kao i priče iz knjige „Napoleonovi putevi“, koja još nije premijerno objavljena u Australiji. Trideset priča koje je odabrao sam autor, naglašavaju magiju Bruksovog jezika, misteriozna putovanja kroz logiku i lepotu izraza na jednom, fascinantnom i neočekivanom mestu. Smeštene tamo gde se svakodnevica pretapa u misteriju, java u san, priča u mit, proza u poeziju, a svet u tekst, priče okupljene u ovoj zbirci sažimaju najbolje od Dejvida Bruksa.

„Bog neće pomoći“, prva je zbirka pripovedaka Marka Pogačara, pesnika, esejiste, kritičara i jednog od najdarovitijih književnika kojeg region ima, sadrži 11 priča. Pripovetke se, pored izuzetne informacijske ekonomičnosti, odlikuju i rafiniranim jezičkim izrazom, što ne čudi s obzirom na to da je u pitanju autor koji je do sada bio prevashodno poznat kao pesnik.

Zbirka priča „Elvira je sanjala“ mladog pisca Vladimira Bulatovića postavlja likove u naoko obične, svakodnevne situacije i izbegava prenaglašena dramska čvorišta. Time se, paradoksalno, ove priče čine neobičnim i prepoznatljivim. Ipak, Bulatović čitaoca majstorski iznenađuje utiskom životne punine, temeljnog upoznavanja i empatičnog poimanja prirode književnih svetova i iskustava njihovih stanovnika.

Koan eseji, kako ih autor naziva, sakupljeni u zbirci „Slike od reči“ donose svojevrstan destilat umetničkog i životnog iskustva Koste Bunuševca. Pronicljivi, provokativni, duhoviti i zavodljivi, ne samo što predstavljaju izazovnu lektiru za prefinjeno uživanje, već omogućavaju čitaocu da sagleda svet, stvaralaštvo, nazore i legende ovog harizmatičnog umetnika iz perspektive koja dosad nije bila dostupna. Knjiga sadrži originalne autorove ilustracije.

Zbirka pesama „Politika pornografija poezija“ Bojana Marjanovića je svojevrstan pokušaj da se od intimnog sveta, koji je tako krhak, podložan nestajanju, stvori neuništiva busija, dvorac u kojem se može odoleti tonama gluposti i zla kojima smo neprekidno izloženi od početka devedesetih pa do danas. To je knjiga u kojoj je emocija poslednje oružje, poslednja linija odbrane.

Elektronska izdanja

Književna radionica Rašić objavila je tri kola elektronskih knjiga. Prvo kolo otvorili su romani „Parking Svetog Savatija“ Mirjane Đurđević, „Oštar start“ Miće Vujičića i „Sandale“ Bekima Sejranovića, prvi put objavljenom u Srbiji. Čast kratke proze u ovom kolu brane Vule Žurić knjigom „Katenačo“ i Filip David, čijim čitaocima je konačno omogućeno da uživaju u „Sabranim pričama“ koje objedinjuju tri klasične Davidove pripovedačke zbirke u izvornom i hronološkom obliku.

foto-bg-sajam-knjiga

U drugom kolu našli su se roman „VOK ON!“ Uglješe Šajtinca (nagrada Biljana Jovanović za 2007. godinu) i zbirka priča „Revolucionar“ Berislava Blagojevića (2012). Publici u Srbiji premijerno je predstavljen roman „Auschwitz Cafe“ (2003) crnogorskog pisca Dragana Radulovića, koji uz pomoć elemenata sajber-panka i političkog trilera tematizuje otmicu u Štrpcima, kao i „Grimalda“ hrvatskog autora Edija Matića, ljubavni roman s primesama trilera i putopisne proze. Peto i najekskluzivnije mesto u ovom kolu zauzima „Lička trilogija“ Damira Karakaša, knjiga priča ovog kontroverznog hrvatskog pisca, sabranih iz njegovih zbirki „Kino Lika“ (2001), „Eskimi“ (2007) i „Pukovnik Beethoven“ (2013), do sada neobjavljenih u Srbiji.

Treće kolo elektronskih knjiga obeležile su dve hrvatske spisateljice, Nada Gašić i Ivana Rogar. Dok je sjajni roman Nade Gašić „Mirna ulica, drvored“ uveliko poznat čitaocima u regionu, zbirka „Tamno ogledalo“ Ivane Rogar potvrđuje nezvaničnu titulu „nove zvezde hrvatske novele“ koju je ova književnica svojim delom stekla.

U saradnji s Plimom, izdavačkom kućom iz Ulcinja, Književna radionica Rašić na srpskom tržištu premijerno objavljuje knjigu pripovesti „Valdinos“ crnogorskog književnika i urednika Jovana Nikolaidisa, kao i kolekciju eseja „Dolap“ albanskog pisca Arijana Leke. Kolo zatvara poetska zbirka „Koferi Džima Džarmuša“ Petra Matovića, jednog od predvodnika mlađe srpske pesničke scene, čije je poezija prevođena na nekoliko relevantnih svetskih jezika.

Elektronska saizdanja

Književna radionica Rašić objavila je tri nove elektronske knjige u saradnji s izdavačkom kućom Teagraf. Pored knjige izabranih drama svetskog klasika Oskara Vajlda, čitaocima je pružena prilika da se upoznaju s prevratničkim proznim tekstovima Oktava Mirboa i Leopolda fon Saher-Mazoha.

Mirboov roman „Vrt mučenja“ (1899) u vreme objavljivanja skandalizovao je francusku javnost do tada nezapamćenom surovošću. Ova, po mnogim mišljenjima jedna od najradikalnijih ikada napisanih knjiga, zapravo je užasavajuća alegorija kojom je Mirbo kritikovao licemerje čovečanstva na prelazu vekova, kao i opštu iskvarenost ljudske prirode.

„Venera u krznu“ (1870), delo austrijskog pisca Leopolda fon Saher-Mazoha, oca mazohizma, prvi put se pojavljuje na srpskom jeziku u prevodu Tee Nikolić. Ovo je ključno Mazohovo delo, napisano uglavnom iz autobiografske perspektive, nakon čijeg objavljivanja mazohizam dobija svoje ime i objašnjenje.

Share